Szkolnictwo żeńskie w II Rzeczypospolitej
Kalwat, Wojciech (współpraca); Wichowska, Karolina (opracowanie);
27/03/2023
Klasyfikacja praw autorskich
Prawa autorskie zastrzeżone
Dane o obiekcie
-
Nazwa / Tytuł
Szkolnictwo żeńskie w II Rzeczypospolitej -
Twórca / Wytwórnia
Kalwat, Wojciech (współpraca); Wichowska, Karolina (opracowanie) -
Rodzaj
-
Kategoria
-
Data wykonania
27/03/2023 -
Czas trwania
0h 32min 46sek -
Osoby występujące
-
Miejsce
-
Numer inwentarzowy
MHP-08-468 -
Klasyfikacja praw autorskich
-
Permalink
Opis
Dwudziestolecie międzywojenne to dla Polski intensywna modernizacja, m.in. oświaty. Szczególnie odczuły to ówczesne pokolenia dziewcząt – u progu niepodległości tylko nieliczne mogły marzyć o wykształceniu ponadpodstawowym, którego poziom i tak odstawał na niekorzyść od oferty edukacyjnej dla chłopców. Dzięki intensywnej pracy społeczników, która znalazła odzwierciedlenie w reformach, pod koniec okresu międzywojennego maturzystka wybierająca studia wyższe nie była już zjawiskiem niezwykłym. O przemianach świadomości polskiego społeczeństwa i o tym, jak stopniowo XIX-wieczne pensjonarki były wypierane przez nowoczesne gimnazjalistki, opowiada prof. Robert Kotowski. Prof. Robert Kotowski – historyk, dyrektor Muzeum Narodowego w Kielcach, wykładowca Uniwersytetu Warszawskiego.